h1

Hai ca n-am murit…

Iunie 18, 2009

Noi, Reginele:

 

„O carte precum o poveste de iubire
Sunt puţine lucruri care se compară cu mirosul de iarbă cosită, cel al ploii, al unei cărţi noi ori cu plăcerea de a descoperi magia cuvintelor pagină după pagină. Cu ce i-ar plăcea scriitoarei să rămână cititorii după ce întorc ultima filă din „Războiul Reginelor”? „Mi-aş dori să ofteze. Să ofteze de plăcere şi să îşi dea seama că în viaţă binele nu învinge întotdeauna şi perfecţiunea nu există”, spune Oana Stoica Mujea. Într-un interviu acordat unei alte publicaţii, interlocutoarea declara că are prea multă imaginaţie. „Nu ştiu dacă atunci cuvântul «imaginaţie» a fost cel potrivit. Cred doar că am prea multe idei. Nu e greu să ajung la această concluzie ţinând cont că am o idee pentru o carte nouă cel puţin o dată pe zi. Sigur, nu o să le pun pe toate în practică”, mărturiseşte scriitoarea. După cum am precizat anterior, genul fantasy nu este unul foarte practicat ori promovat la noi. Se lovesc autorii acestui tip de prejudecăţi? „Aceasta e o întrebare de o sută de puncte. Nu am întâmpinat prejudecăţi din partea scriitorilor cu experienţă sau a cititorilor. Dar am întâmpinat – nu cred că prejudecăţi – un fel de răceală din partea scriitorilor mai tineri. Unii la început de drum. Şi cel mai rău e că nici nu au citit înainte de-aş da cu părerea. Dar trăim în România, nu mă surprinde nimic”, spune Oana Stoica Mujea. Adeseori cărţile sunt precum relaţiile… pe unele nu le observăm, altele ne plac iar câteva nu se potrivesc cu felul nostru de a fi. Despre rolul cărţilor în lumea de azi, Oana Stoica Mujea spune că:„Surprinzător este că tineretul citeşte. După lansările din liceele bucureştene am ajuns la această concluzie. Dar sunt persoane care cumpără cărţi doar pentru a se lăuda cu ele. O carte se simte, se mângie, se miroase, se citeşte şi apoi te îndrăgosteşti sau nu de ea”.

Pentru a citi tot articolul clik aici

4 comentarii

  1. Da, cărţile miros; manualele put. 😀


  2. 🙂


  3. […] reveni George în discuţie. Adică, sunt nişte chestii! Ai valoare, jos pălăria! Ce? Ai scris Reginele sau Indicii, săru’ mâna! […]


  4. […] sfârşitul anului 2008, Editura Tritonic scotea primul volum din cartea Oanei Stoica-Mujea Războiul Reginelor. Cum grabnica reeditare s-a impus de la sine, autoarea revine cu acelaşi prim volum, de data […]



Lasă un răspuns

