h1

Promovare

Ianuarie 14, 2009

Am urmărit şi eu promovarea online a cărţii lui Andrei Ruse. Adevărul e că a făcut o treabă mult mai bună decât m-aş fi aşteptat şi asta s-a dovedit prin vânzări. Am apucat să cumpăr cartea înainte de-a se epuiza stocul, acum mai trebuie să o şi termin, dar, cumva, am început prea multe cărţi în acelaşi timp.

Mă gândeam că genul acesta de promvare ar trebui să dea roade şi la ceilalţi autori români. Hai să fim serioşi, toţi vrem să vindem. Nu ştiu dacă neapărat pentru plăcerea de-a simţi că avem în mână bani după cartea noastră, cât pentru a dovedi că putem să şi vindem. Eu nu cred că românul nu se vinde. Poate, mai repede, aş crede că nu vrea să se vândă. Să zicem că după ce scrie îl apucă lenea.

Cred că aici m-am pierdut şi eu. Am o mare vină. În momentul în care a apărut cartea pe piaţă, eu nu m-am mai gândit la ea, ci am luat-o de la capăt cu alta. Adică scris, bătăi de cap cu publicatul şi toate cele. Dacă am învăţat ceva din experienţa lui Andrei Ruse, ei bine, tocmai asta e ideea, nu lăsa cartea de pe piaţă să se vândă de la sine. Uneori e nevoie şi de un Andrei pentru a scoate din hibernare autorul român. Dacă el a putut, eu de ce nu? Bine, la mine răspunsul ar fi simplu. Nu cunosc atât de mulţi bloggeri ca Andrei la care să apelez în promovarea mea. Mă pot promova eu – sursă, desigur, subiectivă – sau îmi pot ruga prietenii – dar şi aici e cu dus şi întors, că nu toţi sunt în asentimentul meu. Nu că asta ar conta neapărat. Poţi vinde şi când eşti controversat, dar şi când nu eşti. Acum care ar fi soluţia cea mai fericită, nu am de unde să ştiu. Dar ştiu sigur că mie nu mi-ar conveni nici una din variante. Aş vrea, pur şi simplu, mai întâi de toate să placă ceea ce scriu. Mă rog, aici iar intervine doza aceea a subiectivismului. Deja m-am pierdut pe mine în detalii de genul: e mai important să-mi placă mie sau e mai important să le placă lor? Probabil că nu îmi voi răspunde niciodată acestei întrebări sau, de ce nu, poate mă va lovi într-o zi răspunsul.

Până una alta, cu ajutorul Crinei şi al Tritonicilor, voi pleca într-un mic „turneu” de promovare. Promavarea face-to-face. Detaliile încă nu le spun, pentru că nu le ştiu decât parţial. Nu sunt sigură decât de o locaţie în momentul de faţă, aşa că aştept şi eu să se pună lucrurile la punct, aşa cum e normal.

Voi reveni!

2 comentarii

  1. Citisem de promovarea ce şi-a făcut-o Ruse. Bravo lui! Nu numai că trebuie să ai prieteni mulţi, ci prieteni pasionaţi de lectură. La urma urmei nici nu neapărat priteni, căci nu pot fi 1000. Trebuie să „miroşi” cărările netului pe care te poţi vinde mai bine, în funcţie de subiectul cărţii şi să faci acolo o promovare. Nu ştiu dacă ţi-am spus, dar oricum am vrut: părerea mea este că autorul este primul care trebuie să se promoveze, este interesul lui pe termen lung. Editura are de promovat mai mulţi autori şi este destul de normal, în condiţiile de azi, să nu-şi permită campanii susţinute.

    Sper să iasă bine mini-turneul tău şi să ai „succesuri” 😀


  2. Pai o sa iasa bine, ca m-ai ajutat tu 😉



Lasă un răspuns

