h1

Townportal mă ceartă

Decembrie 13, 2008

Bine, nu mă ceartă, îşi expune părerea. Din păcate nu pot să-l contrazic pe autorul articolului, pentru că, pentru prima oară de când public, nu am avut timp să-mi trec ochiul prin carte. Pur şi simplu, s-au întâmplat atâtea că nu am mai avut timp să văd cât de bine sau de rău e editată. Însă, una peste alta, autorul are şi plusuri şi minusuri pentru Reginele mele. Ăsta e un lucru bun zic eu, e normal să fie aşa. Cititorii trebuie să-şi spună nemulţumirile. Dacă va fi să fie reeditată sunt convinsă că va fi mult mai bine.

Pot spune doar că iau vina asupra mea pentru erorile strecurate. Ştiu cât de mult se lucrează la corectare în cadrul editurii, problema e că de la editură până la tipografie se mai strică treaba, dar sunt puţini cei care ştiu asta. Tocmai de acee nu consider editura vinovată pentru greşelile de ortografie. E cumplit de obositor să corectezi. Am găsit greşeli majore şi în „Eragon” şi alte cărţi de succes, dar timpul nu se mai poate da înapoi.

Aşa cum spunea şi autorul recenziei, asta contează mai puţin. Mă bucur că, în cele din urmă, a intrat în atmosferă.

Şi mai am un amendament. Horia s-a referit la Tolkien doar ca gen, adică fantasy clasic, nu că aş fi cumva succesoarea lui, nici nu m-am gândit la asta şi nici nu cred că voi ajunge la înălţimea aia.

Le mulţumesc celor de la Townportal pentru prezentare şi vă invit şi pe voi să aruncaţi un ochi.

20 comentarii

  1. chestiile tehnice nu prea ţin de tine(părerea mea)
    mie mi-a plăcut că i-a plăcut 😆
    şi,tot personal,cred că are dreptate(şi)referitor la blogul cărţilor


  2. Cella, da, si mie mi-a placut ca i-a placut 😛 Cu blogul cartilor e greu, eu am avut un blog pe punct ro si imi tot cadea, erau mereu probleme, de aceea m-am intors pe o platforma fara plata, dar o sa cumpar un domeniu wordpress, ca vad ca merge bine 😉


  3. era vorba de editură … în ideea promovării produselor … 😉


  4. Măcar asta a fost o recenzie obiectivă, faţă de altele…


  5. predecesoare a lui Tolkien? eventual urmasa. predecesor e Tolkien pentru toti cei care-au scris fantasy de la el incoace, eventual…


  6. Horia, tu n-ai ce face acum decat sa cauti greseli pe bloguri?


  7. nu, eu citesc bloguri. greselile imi sar in ochi singure. sint acolo, eu nu fac decit sa le remarc 🙂


  8. Mai, Horia, vad ca pe domnisoara Basescu o iertasi, dar pe mine n-ai de gand 😀 Ok, succesuri 😉 ! Am retinut, de acum in colo o sa corectez fiecare litera si fiecare cuvintel. Uite, de buna ce sunt, nu o sa schimb. Bine, nu sunt buna, imi e lene 😛


  9. elenei nu-i citesc blogurile, tie da 🙂


  10. Asta cu predecesoarea e o greseala GOGONATA, INADMISIBILA pentru un scriitor 😛 Iar faptul ca domnisoara Basescu face greseli nu le scuza pe ale altora 😀


  11. Sono Io, da e inadmisibila, dar o las acolo sa aveti voi de ce va minuna. Iar cu domnisoara Basescu era alta treaba. Cum am spus si in partea cealalta, nu iti place, treci mai departe, sunt mii de bloguri fara greseli.


  12. „de acum in colo” – de acum incolo. da, oana? si nu e o geseala de blog, tot asa apare si in carte. de mai multe ori. adica nu e greseala de tipar. nu da bine, zau. pentru mine asta e treaba ta, dar si a lui carmen vasile, care n-a avut nimic impotriva. asta apropo de „la editura aia se munceste…”. mai conteaza si cum.
    da, iti citesc cartea. sper s-o termin miine.


  13. am terminat-o azi. miine scriu despre ea


  14. Da, de rau, stiu, oricum multumesc 😀


  15. o sa-ti scriu si un mail cu lucruri care nu-si au rolul intr-un articol. dar lucruri care ar putea sa te ajute (daca vrei). ce pot sa-ti spun acum (si mi-e cam ciuda ca exista motivul)? pacat ca ti-au publicat doar o jumatate de carte (cred ca in primele 200 de pagini de-abia te-ai incalzit). si mai pacat e ca n-ai avut un redactor care sa elimine toate chestiile care ingreuneaza lectura (pt cei care le vad) si sa lase povestea sa curga… in fine. mai vorbim pe mail


  16. Ok, abia astept sa-mi spui pe mail. Sigur ca vreau, asa stiu cum sa ma indrept. De obicei ma ajuta Gyuri Deak cu indreptatul, dar de data asta nu s-a putut, asta-i viata. Da, asa e, aici iti dau mare dreptate, cartea ar fi trebuit sa iasa intr-un singur volum, ar fi fost mult mai bine asa, dar nu a fost decizia mea. Si am inteles si motivatia, pretul ar fi fost prea mare. Ceea ce s-a publicat este, in mare, introducerea, abia apoi urmeaza adevarata actiune. Dar sunt convinsa ca cititorii vor lua si partea a doua. Acum asta e situatia, urmatoarele nu or sa mai apara asa.


  17. Draga Oana, imi pare rau ca nu suporti decat comentariile „de bine”. Oricum, eu cred ca oricine iti atrage atentia asupra unei greseli iti face un serviciu – stii ca ai facut-o si n-o mai repeti. Iar tie nu ti-ar strica sa inveti sa-ti recunosti greselile – in loc sa cauti scuze cusute cu ata alba si/sau sa trimiti comentatorii la plimbare.
    In plus, statutul tau de scriitor obliga. Normal ar fi sa recitesti cu atentie orice articol inainte de a-l publica pe blog, ca sa nu aiba nimeni ce-ti reprosa, si sa lasi balta ceea ce nu-ti iese ca lumea, adica versurile cu rima si ritm, de exemplu. Stii, in cazul unui scriitor, obrazul subtire cu munca se tine 🙂 (Si cu o apreciere obiectiva a propriilor talente, as mai spune eu.)
    Astea sunt sfaturile mele prietenesti, desi nu te cunosc personal si poate ca nici n-o sa ne vedem niciodata fata in fata. Dar, fireste, nu esti obligata sa tii cont de ele.
    Astea fiind zise, iti urez un an bun! Iar prin blogurile tale o sa mai trec, cand o sa am chef, si, daca o sa am timp, o sa continui sa spun ce nu-mi place 🙂


  18. Sono Io, da, cine imi atrage atentia asupra unei greseli, chiar imi face un serviciu, cu toate ca aia a fost o greseala din graba, ci nu ca nu as fi stiut sensul cuvantului. Dar cine imi atrage atentia pentru a-mi arata cat e el de destept, ei bine, nu ma convinge. Si eu le atrag altora atentia, dar pe alt ton si de obicei in privat pentru ca asa mi se pare corect. Daca Horia nu observa greseala, fac pariu ca nu o observai nici tu. Cum Horia mi-a atras atentia nu cred ca mai era cazul. Daca am lasat-o acolo, am lasat-o pentru a dovedi ca nu imi e teama sa gresesc. Spre deosebire de mintile luminate eu mai sunt si obosita, nu pot sta tot timpul cu corectura in brate. Eu nu scriu o pagina pe ora si nici timpul necesar nu l-as avea. Asa ca intr-o ora scriu cam sapte pagini, si apoi trec la chestiile alea care-mi dau si mancare. Iarta-ma ca nu am timpul scriitorilor adevarati, dar eu traiesc in Romania.


  19. Hai sa lamurim lucrurile. Eu NU am observat greseala, eu am citit despre ea pe blogul „cititorsf.wordpress.com” si am dat o raita prin blogurile tale, ca sa vad daca omul ala bate sau nu campii. Iar aici nu m-a deranjat atat greseala in sine, cat modul in care ai reactionat cand te-a criticat dl. Horia Nicola Ursu – adica te-ai grabit imediat sa-ti cauti scuze – in loc sa-ti ceri scuze ca ai scapat-o. Si,nu te supara, dar asta numai greseala de neatentie nu e 🙂 Oricum, eu te-as sfatui ca, in loc de saptej’ de mii de bloguri cu greseli, sa tii unul singur, fara ele. Atunci ai avea mai mult timp si pentru scris, n-ai mai da rasol cu alea sapte pagini pe ora. Nu uita, vorbitorii de limba engleza au o zicala: „if something is worth doing, it’s worth doing properly”. Gata, am pierdut destul timp cu tine, doamna/domnisoara scriitoare neadevata! Poti sa rasufli usurata, nu te mai „fericesc” cu alte comentarii. Esti prea ingamfata pentru mine, n-am o prajina destul de lunga ca sa-ti ajunga la nas. Si nu ma indoiesc ca ai o droaie de cititori – in fond, traim intr-o tara a amatorilor de manele si de telenovele :))
    A, si nu te osteni sa-mi raspunzi (foloseste timpul ca sa te ocupi de corecturi), eu oricum nu mai trec pe aici, si nici nu urmaresc aceste comentarii intr-un fel sau altul. Bye!


  20. Eu nu aveam nimic de lamurit cu tine, dar ma rog.. acum ca te-ai racorit, drum bun!



Lasă un răspuns

