h1

Fragment – Razboiul II

Noiembrie 25, 2008

elfa

Ploaia continuă să cadă rece şi neprimitoare. Era udă din cap până-n picioare, iar gleznele îi sângerau. Niciodată nu se gândise la o astfel de moarte. Când era mică se gândise că va muri bătrână, precum Isodra. Apoi fusese convinsă că îşi va găsi sfârşitul pe câmpul de luptă. Dar niciodată nu se gândise că va muri fără să i se dea ocazia să se apere. Avea să sfârşească singură, fără nimeni aproape.

Lacrimile i se îmbinau cu stropii de ploaie. Nu mai avea altceva de făcut decât să plângă. Avea să plângă până avea să moară. Şi spera ca asta să îi aducă sfârşitul cât mai repede.

Se dăduse bătută. Viaţa ei era deja uitată.

Chiar când îşi lăsase ultima speranţă să evadeze din mintea ei, văzu o umbră conturându-se misterios. Era un vis. În capul ei totul era un vis. Nimeni nu putea să pătrundă în locul acela, era imposibil. Însă umbra se tot contura, iar ea începea să creadă că este adevărat. Un măr se profilă dintr-o mână umbroasă, abia schiţată. Elfa se repezi spre măr şi îl mâncă din doar două înghiţituri. Simţi imediat cum stomacul mai cere ceva de mâncare, iar mâna umbroasă îi mai oferi încă un măr. Nici de data asta, Yas, nu stătu prea mult pe gânduri pentru a-l accepta. Acum era ceva mai bine. Parcă putea să mai îndure două sau trei zile. Dar şi-ar fi dorit ca ploaia să se oprească, măcar pentru câteva clipe.

Yas încercă să se ridice în picioare, dar rănile erau prea adânci şi nu reuşi decât să se afunde şi mai mult în mocirlă. Atunci simţi o mână puternică trăgând-o în sus şi sprijinind-o de zid. Elfa trase o gură de aer. Pentru o clipă simţise că se sufocă. Dar abia atunci reuşi să recunoască umbra.

– Zar-Dûr, corbul mi-a spus că vei veni.

– Regină elfă, corbul ţi-a vorbit în urmă cu o lună.

Yas oftă, de parcă nici nu auzise ceea ce îi spusese elpidul.

– O lună?! Te înşeli. Nu au trecut decât două zile.

Elpidul o sprijinii de ceea ce Yas intui că sunt umerii săi.

– O să facem ceva cu lanţurile astea. Ai puţină răbdare şi am să-ţi explic totul.

Yas simţea cum gleznele îi sfârâie sub metalele grele. Sângele nu se mai oprea, iar carnea îi era atât de mâncată că aproape i se zăreau oasele. Însă încet, încet, simţi cum se eliberează. Lanţurile cădeau de pe picioare, dar mult prea greu, făcând-o să simtă fiecare durere în parte. Când metalul o eliberă parcă şi sufletul ei scăpă de o mare piatră. Se simţi dintr-o dată atât de uşoară că îşi închipui că îşi i-a zborul îndreptându-se spre cer, şi scăpând din temniţă. Dar picioarele o lăsară imediat ce atinse mocirla, iar rezultatul fu doar un dezastru. Yas căzu în mocirlă sprijinindu-se în mâini şi plângând ca un copil. Din nou mâna cea puternică o ridică şi o aşeză în şezut lângă zid.

28 comentarii

  1. 😀


  2. Sună fooarte bine. No, dar n-am citit nici prima parte. Ho 😀


  3. „Nu mai avea altceva de făcut decât să plângă. Avea să plângă până avea să moară. Şi spera ca asta să îi aducă sfârşitul cât mai repede.”
    „Un măr se profilă dintr-o mână umbroasă, abia schiţată.”
    „Când metalul o eliberă parcă şi sufletul ei scăpă de o mare piatră. Se simţi dintr-o dată atât de uşoară că îşi închipui că îşi i-a zborul îndreptându-se spre cer, şi scăpând din temniţă. Dar picioarele o lăsară imediat ce atinse mocirla, iar rezultatul fu doar un dezastru.”
    Hai serios?! :))
    Si fragmentul e chiar scurt, saracu’… Aia cu „mana unbroasa” e delicioasa!


  4. ce dor mi-e de tine Yassuna 😆


  5. da cella ,eu m-am temut sa spun asta….sarut mana.


  6. Sukarit, asta insemnand ca? 😀

    Aspoiu, ma rog, parerea ta. Bine ai venit!


  7. Cella, Spedy. si mie imi e dor de ea, dar pana la primavara trebuie sa ma astepte 😦


  8. Ce sa zic… asta e. Impresia lasata de acest fragment nu este prea grozava. Iar treaba aia cu „mana umbroasa” e flagranta. Intuiesc ce ai vrut sa spui, insa adjectivul ala e ca nuca in perete…
    Dar astea sint riscurile la care te expui cand publici bucati „work in progress”. Adica na, sper ca-i „wip”.
    Exista vreo posibilitate de obtine o editie electronica a lucrarii recent publicate? Am probleme cu distantele. In caz ca se poate, promit recenzie 😀
    Bye.


  9. Aspoiu, dar de ce editie electronica, mai am o carte acasa, ti-o fac cadou daca imi dai o adresa pe mail 😉 Da, ai dreptate, probabil ca fiind fragment e greu sa-ti dai seama. Pot sa explic „mana umbroasa”. Asta ii apartine unui elpid, adica un fel de spirit, tipul e mai mult o umbra, cu toate ca atunci cand pune mana pe tine simti 😛 Ma rog, explicatia e ca la gradinita, dar sunt prea obosita sa o pot gandi altfel.


  10. Electronica pentru ca intre noi sint aproape 8000km si costa cam mult trasportul 😀 Adica ffff mult, nu cam mult!

    Referitor la „umbros” – poate fi asociat cu diverse chestii care au o umbra accentuata ex. padure umbroasa, copac umbros, gradina umbroasa etc.
    In cazul de fata, se intelege ca mana respectiva face umbra, nicidecum ca ar fi ca o umbra, asa cum ai dorit tu (si cum am ghicit eu).

    DEX – UMBR’OS, -O’ASĂ, umbrosi, -oase, adj. (Despre copaci, vegetaţie) Care face umbră (I 1), care ţine umbră; (despre locuri) care se află la umbră, acoperit de umbră, plin de umbră; umbrit.


  11. Da, stiu, dar pentru cine a citit, eu cred ca intelege. Ok, electronic, dar e cam… hmmm, greu. Greu in sensul ca Razboiul a fost impartit in doua carti. Acum a iesit una, la urmatoarea – adica fragmentul care apare aici – inca se mai lucreaza. Ok, iti trimit prima parte, si aia e 99% intreaga. S-a mai modificat putin la editura 😛


  12. „aia e 99% intreaga” – adica au mai pus de la ei?
    Cam in ce proportie s-a modificat?
    Ai adresa de e-mail unde sa o trimiti?
    Multumesc.


  13. Felicitari Dinastiilor pentru blog 😛 Si multam pentru afisarea mea la lista de artisti, chiar daca artista eu sunt mai mult cu sufletul decat cu fapta 🙂


  14. Ohooo, am primit deja! Dap, adresa se vede in comentarii, ce bulache sint !


  15. Fumurie e bine? Mâna vreau să zic.
    Oana, ai luat 10?


  16. Laura, aici eu decid cine e si cine nu e artist 😉


  17. Isa, de unde stii? 😆 Logic, am luat 😀


  18. Aspoiu, io pot să fac recenzie la recenzia ta? 😀


  19. !. Felicitari pentru zecele de la examen!
    2. Eu nu sunt chichiricios ( un oltenism = pretentios) cu mana umbroasa, inteleg ce-ai vrut sa spui. Fragmentul, chiar daca-i scurt, mie mi-a placut. Sincer. Somn usor printeso!


  20. Înseamnă… „venit, citit, plăcut!” 😀


  21. Oana,părerea mea-i că trebuie să dai mare atenţie fragmentelor care le postezi ştiind că „rupte din context” sunt mai greu de analizat de un cititor „la prima vedere” … şi uite că te expui la păreri „stilistice” (doar)… şi-i mare păcat … că povestea-i minunată,scrisă alert,aproape vizual,descrieri atît cît trebuie,stilizat chiar pe alocuri,toate dozate cît să te ţină „în priză”,să-ţi doreşti povestea mai şi mai
    să nu se supere nimeni pe mine şi mai ales tu Oana,eu nu am să fac analize şi tu ştii că-s sinceră şi mi-a plăcut „din prima” 😆 şi îmi vine mai uşor să mă pronunţ fiind,oarecum,deja familiarizată cu lumea poveştilor tale şi cu „neamurile” ce-o fac atît de vie şi,pentru mine,frumoasă,frumoasă,frumoasă 😆


  22. Oana, cum de unde ştiu? 😀
    Ştiu şi gata. Felicitări!


  23. Cella, asa este, dar nu imi e teama sa ma expun si nici de pareri negative nu ma feresc 😉 Acum stii cum e pe lumea asta, nu ii poti multumi pe toti 😀 Si, adevarul e ca nici nu incerc 😛


  24. Isa, ce sa mai zic? 😀 Multumesc!


  25. Nea Costache:
    1. Multumesc!
    2. E posibil ca cititorul sa nu isi dea seama dintr-un text atat de scurt. Il cred si pe Aspoiu, pentru cineva care nu e familiarizat, asa cum a spus Cella, cred ca e greu sa inteleaga ce am vrut si de ce. Cu toate ca el a inteles 😉


  26. Multumesc foarte mult pentru dedicatie 🙂


  27. Dark Wolf, pentru prea putin. Mi-a facut placere 😉


  28. imi place:X



Lasă un răspuns

